fredag 26 augusti 2016

Mitt första riktiga stickmönster finns inte riktigt ännu

Till förra julen önskade sig min syster en cowl, en rejäl och varm en som man kan dra upp över huvudet. Jag hittade ett fint julrött garn (Sandnes Soft Alpakka) och ett spetsmönster som jag tyckte var fint, och så var det bara att börja sticka.



Jag blev väldigt nöjd och tänkte skriva upp mönstret, men det har inte blivit av ännu. Vid det här laget har jag förstås glömt bort det också, men jag borde kunna rekonstruera det utifrån den första cowlen.


Till helgen ska jag till Syfestivalen i Göteborg, och ett av målen med det ska nog vara att föröka min garnstash ännu lite mer (även om jag verkligen vet att jag inte borde) med ett garn som jag kan återskapa cowlen i.

Originalgarnet har slutat tillverkas, och jag är sugen på att testa i något ullgarn med lite bättre stickdefinition.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar