onsdag 17 augusti 2016

Monogamsommarbrisen

Jag har oftast ganska många projekt på gång samtidigt, men nu har det råkat bli så att jag monogamstickar.
Det ger mig faktiskt lite ångest att bara ha ett enda projekt på gång, men det beror mest på att stickorna jag behöver till nästa planerade projekt är samma som jag stickar med nu så jag kan helt enkelt inte lägga upp till nästa ännu.

Jag stickar en Summer Breeze Cardigan/Sommerbrisjakke från Pickles. Ett fint enkelt spetsmönster som jag stickar i en bomull/merino-blandning. Jag har hunnit till oket nu, och det går så sjukt segt och långsamt att sticka de långa, långa varven utan att det händer någonting.
Som tur är hade jag ett heldagsmöte i måndags, då jag stickade tills pekfingret värkte och det i alla fall kändes som om koftan växte lite grann.


Nu har jag börjat lyssna på (den väldigt bra) podden Stickkontakt, och där är det en som börjat på samma kofta. Hon tycker att den verkar bli alldeles för liten, och det tyckte jag också ett tag. Jag tror att man blir lurad av att den är så kort och har trekvartsärmar, så innan oket har växt till sig en bit så ser den ut att vara till en tioåring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar