fredag 5 augusti 2016

Små, små, små rester

 I våras satt jag på ett möte som skulle hålla på hela dagen, och insåg att jag hade slut garn till stickningen jag tagit med mig. Paniken låg i luften, tills jag hittade några små, små, små restgarnsnystan som jag hade i väskan (till när jag skulle behöva en livlina eller lägga över maskorna på en garnstump ett tag). Det var kanske 2-10 meter i varje, men jag lade upp för ett par vantar till min fyraåring i alla fall.


Garnerna har lite olika tjocklek och alla är nog inte ull, men min son blev jätteglad för att han fick "regnbågsvantar" och använde dem varje dag.

Nu är det ett tag sedan jag stickade dem, men jag tror att jag stickade två åt gången på magic loop. Tummarna är enkla utan tumkil, och att fästa trådarna tog nog längre tid än hela stickandet.


1 kommentar:

  1. Åh fint! Hoppas att mitt barn kommer uppskatta regnbågar lika mkt :)

    SvaraRadera