onsdag 30 oktober 2013

Februarirevolutionsmössan

Jag har gjort färdigt massor av saker den här veckan, men tänker portionera ut dem i ett blogginlägg i taget så jag inte tar allt på samma gång.
Eftersom jag gjort klart så mycket har jag låtit mig själv börja på något nytt också, och det blev en varm vintermössa till palten.
Jag kommer få jättemycket över av den Drops Nepal jag använder till min flättröja så jag använder ett nystan av det till mössan. Jag ville ha en snabbstickad men gärna lite rolig mössa, med öronlappar för att vara riktigt varm.
Det fick bli en Karenin, av Woolly Wormhead, som jag tror kan bli jättegullig på honom.

Karenin kändes som ett trist namn till en barnmössa men den är ju varm och ser rysk ut, så jag kallar min för Februarirevolutionsmössan istället.

2 kommentarer:

  1. ser fram emot bilder av resultatet! =)

    SvaraRadera
  2. Ser ut som den skulle kunna användas som utklädnad också om den stickades i passande färger. Typ brunt till en flygarmössa eller så :)

    SvaraRadera