onsdag 13 november 2013

Vad som händer

Nu är det massor av grejer som har blivit klara men som jag inte tagit ordentliga kort på. Jag gör en liten snabbgenomgång av läget med mobilfoton, så kommer det lite rejälare inlägg någon gång senare:

Winterling Is Coming, mina flätsockor, är färdiga och flitigt använda. De blev verkligen superbra, trots några småmissar här och där.


Jag har hunnit både påbörja och avsluta ett till par sockor efter det också. Jag provade göra en istickshäl/afterthought heel, på ett par ganska korta sockor i rester av raggsocksgarn. De blev riktigt kassa på flera sätt, men det skriver jag mer om senare.


Sedan jobbar jag på med min flättröja som nu snart är klar. Jag tror att jag skippar polokragen som finns i mönstret och gör en enkel "crew neck" istället, eller vad tycker ni?


Skogshuggartröjan och ett litet sytt gosedjur till en kompis som snart föder barn är också klara, men de har jag visst inte alls fått med på bild.

Dessutom fortsätter jag långsamt med mina färgglada Ivar-vantar, och har gjort färdigt Februarirevolutionsmössan men ska repa upp toppen eftersom den blev för liten. Hippiefilten växer långsamt och ostadigt den med.

Och så har jag köpt garn till en ny tröja med mycket slätstickning, som jag tänkt jobba med när jag åker på konferens i slutet av månaden, den skriver jag också mer om sen.


3 kommentarer:

  1. Mycket du hunnit med! Rådiggar flättröjan - definitivt utan polo =)

    SvaraRadera
  2. Vilken fart du har på stickorna! Tröjan ser ut att bli superfin och jag håller med dig om att den nog blir finast utan polokrage.

    SvaraRadera
  3. Vad mkt fint! Tror också det blir bäst utan polokrage. Mycket bättre att kunna lägga till en sjal om det blir lite kallt än att inte kunna ha den för att den är för varm.

    SvaraRadera