onsdag 27 november 2013

Februarirevolutionen är här



Den lilla februarirevolutionsmössan (min dator säger att det är felstavat, och vill byta ut det till "kontrarevolutionär". WTF?) är klar, och den blev precis så varm, skön och rejäl som jag hoppats.

Palten gillar inte riktigt mössor som knäpps under halsen, så jag valde den här som ändå går ner en bit över öronen och i nacken. Mönstret är Karenin av Woolly Wormhead.

Precis som min egen mössa är den stickad i Drops Nepal, ett nystan som blev över när jag gjorde min flättröja. Det är ett bra garn, skönt att sticka med och det blir mjukare och "lättare" när man använt det ett tag.


Mössan var enkel och rak på sak, jag fick träna på lite kortvarv (jag har lärt mig german short rows, och tycker att det funkar bra) och köpa söta fiskknappar.

Först gjorde jag den för liten, så jag fick repa upp en bit och sticka lite längre innan jag gjorde intagningarna. Intagningarna kom nog lite för snabbt så mössan blev lite hopdragen, men jag tycker mest att det ser gulligt ut.


Det här blir ett försenat inlägg till veckans symöte med Husmorsskolans Nya Syförening.

1 kommentar: