tisdag 29 oktober 2013

Oceanblock Handwarmers

Här i Göteborg sitter alla besvikna nu när stormen hoppade över oss, men jag försökte komma över det genom att fota mina halvvantar som varit färdiga i ett par veckor.


De är alltså stickade i blandat gammalt ullgarn från min och en väns mammor, och två nyare nystan Rauma finullgarn. Jag använde mönstret från Colorblock Handwarmers av Purl Soho, men la till vågorna från Abra Alba av Matlide Skår som inte finns tillgängligt längre.


Jag gjorde dem för att inte frysa under kalla sommarmorgnar när jag åker till jobbet i min mörkblå jacka med trekvartsärmar, och jag blev verkligen jättenöjd. De är lagom varma, lagom tighta, lagom långa och fick så vackra färger.
Mönstret var enkelt och okomplicerat och jag följde det precis som det var. Mitt enda bekymmer var de gamla garnerna, särskilt det i mitten som gick av på nästan varje meter. Det är tur att det är ullgarn, så jag kunde filta ihop det istället för att fästa hela tiden.


Här skulle jag visa hur de ser ut på, samtidigt som palten skulle prova att ställa sig upp på stolen och titta på utsikten. Jag hann rädda honom, men det gjorde så vi inte tog några bättre kort än så:


Det här blir mitt inlägg i veckans symöte med Husmorsskolans Nya Syförening. Titta in där på vad de andra gjort!

9 kommentarer:

  1. Men vad fina, jag älskar både mönstret och färgkombon!

    SvaraRadera
  2. Men vilka fina och vilket fint mönster och färgerna, som havet!

    SvaraRadera
  3. så fina , säkert jättesköna när dom var så långa

    SvaraRadera
  4. Vilka fina! Och verkligen perfekta en sommarmorgon innan det blivit varmt,

    SvaraRadera
  5. SÅ fina! Jag har funderat på att sticka nånting linkande, jag älskar ju tröjor med trekvartsarmar också, men de blir lite för kalla under jacka!

    SvaraRadera
  6. verkligen jättefina! härliga färger. =)

    SvaraRadera
  7. Jättefina! Favoritade dem :) Vore najs att göra ett par sådär långa nån dag.

    SvaraRadera
  8. De värmer långt upp på armarna: en bra idé på vinterhalvåret.

    SvaraRadera