torsdag 10 oktober 2013

Djur och sländor

I helgen åkte vi tillsammans med min mamma och syster till Skördemarknaden på Tjolöholms Slott. Det var tusen gånger mer fantastiskt än vi hade förväntat oss. De hade inte bara rodeo:


... utan också en fantastisk uppvisning av cirkusryttare. Jag lyckades inte ta något foto in action för det var för spännande. De här tjejerna stod på huvudet och gjorde volter på den största häst jag någonsin sett:


Dessutom hade de massor av djur att titta på. Palten var förstås överlycklig.

Jag blev gladast av att se de här alpackorna. Titta på benen, de ser ju ut som om någon som inte vet hur djur ser ut har försökt rita ett djur utifrån en beskrivning.
Man fick känna på lite klippt ull också, och den var verkligen gudomligt mjuk.


Jag blir mer och mer sugen på att lära mig spinna, särskilt efter att läsa blogginlägg som det här hos Nål och tråd och trädgård. Jag vill nog gärna gå någon liten kurs först, för att lära mig grunderna. Det billigaste är väl att skaffa en drop spindle? Vad heter det på svenska, en slända?
Jag kanske kan önska mig det i julklapp, så får man se om jag får någon eller inte.

1 kommentar:

  1. Blir också sugen på att lära mig spinna.. Bästa hade ju varit att ha egna får och aldrig mer behöva köpa ullgarn! En kan ju alltid drömma :)

    SvaraRadera