torsdag 5 september 2013

Pågående och lite mindre pågående projekt

Nu har jag gjort färdigt flera projekt och har bara ett par småstickningar på gång:



En bebiströja i ett fantastiskt intressant mönster att sticka, men jag är osäker på hur storleken blir för som vanligt hade jag fel stickfasthet men körde på ändå. Mönstret är Little Lumberjack Sweater av Mary Kate Long.



Och ett par långa handledsvärmare nu till hösten (färgerna är inte helt rätt på fotot, de är egentligen mörkare). De ska gå från svart till vitt, över alla blå nyanser jag hade hemma i entrådiga ullgarner. Jag tänkte egentligen göra dem efter mönstret Abra Alba, fast längre, men det finns inte tillgängligt längre så jag lade istället till vågorna från det mönstret på Colorblock Handwarmers från Purl Soho.

Garnerna jag använder till handledsvärmarna är så härliga och jag har så mycket av dem (det är framför allt gamla garner jag fått från min och min kollegas mamma, och de verkar båda älska blått) att jag funderar på att göra en tröja av dem. Jag har spanat in Colorslide av Nicole Nehrig:


(Foto: Nicole Nehrig)

Den tröjan kommer nog ändå hamna långt bak i kön av grejer jag planerar att sticka. Först i kön just nu är istället en annan tröja, 122-8 Knitted jumper with raglan sleeves and cables in ”Nepal” från Drops:

Jag har köpt senapsgult Drops Nepal och tänker göra den midjekort, så den funkar med de kjolar jag oftast har på mig.

Jag blev inspirerad när jag såg Pippi Långstrump firar jul och Tommy och Annika hade ylletröjor istället för jackor, så jag ska försöka se till att klä mig så jag med nu i höst:


Just det, jag höll på att glömma Hippiefilten också. Den går framåt så sakteliga, även om det nog var en månad jag virkade på den senast nu.

2 kommentarer:

  1. Vad mycket fint du gör! Förra vintern hade jag min islandskofta ända till december :) Funkade toppen för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad bra, då kanske det funkar för mig också.

      Radera