torsdag 27 mars 2014

Mina får-grejer

Jag stickar väldigt mycket strumpor nu.
Det par jag håller på med just nu skulle ha blivit en födelsedagspresent till min man, men efter att jag misslyckades med att få till en bra storlek 45 flera gånger och när min man sagt att han "egentligen inte gillar mina får-grejer, utan är mer för high fashion" så repade jag upp dem helt och hållet och gjorde om dem till mig själv istället.
Då gick det fort och lätt. Jag har inget mönster utan går på känsla, med en 3x3x3 fläta på mitten. Nu är den första klar och den andra påbörjad:


1 kommentar:

  1. Haha, "dina fårgrejer"? Väldigt fina tycker i alla fall jag :)
    Håller helt med dig om Arg. Förjävligt det som hänt och det här med att nazism blir högerextremist är verkligen inte någon bra väg vi vandrar... samtidigt som feminister anses vara vänsterextremister?!

    SvaraRadera