onsdag 2 april 2014

My little pony

Jag har också gripits av spinningshysterin som verkar gå genom stickningsvärlden nu.
Jag anmälde mig till en kurs i att spinna på slända, men tyvärr fick en kollega förhinder så jag var tvungen att jobba den helgen och kunde inte vara med. Men jag kunde köpa sländan och ullen i efterhand och har lärt mig spinna genom att titta på youtubefilmer istället, och det går faktiskt bra det med!
Ullen ser ut som om man klippt den av en My little pony, turkos och lila och härligt fluffig.

Nu är jag egentligen färdig, men har inga bilder av det färdiga garnet ännu. Den stora missen jag gjorde var att jag på något sätt började spinna åt motsatt håll mitt iden första singeln jag gjorde, så halva är s-spunnen och halva är z-spunnen, medan den andra singeln är helt s-spunnen. Det blev ju krångligare att spinna ihop dem sedan (eftersom jag lärt mig via internet kan jag inga svenska spinn-uttryck, vad kan plya tänkas heta?) och det håller inte ihop riktigt lika bra, men jag tror faktiskt att garnet fungerar ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar