måndag 9 juni 2014

Parklek och morfarsmys

Det här har varit en sådan där helg som är alldeles fantastisk. Min norrbottniske pappa har varit i stan och hälsat på, och ett besök av morfar på en långhelg blir den spark i baken som behövs för att hitta på en massa roliga grejer med palten som vi inte kommer oss iväg på i vanliga fall.

Förutom en regnig nationaldag på Naturhistoriska då den djurälskande palten stolt fick visa morfar alla djur han kunde, och hans första badhusbesök på Åbybadet (som inte alls var så bra som äventyrsbaden i Piteå och Boden, men roligt nog för en vattenrädd tvååring) så har vi hängt på stan, ätit konstiga glassar (Hawaiianska glassdumplings. Rekommenderas inte) och lekt i Trädgårdsförningens nya lekpark, som var rolig för både barn och vuxna. Nästan mest för vuxna kanske:


Jag har stupat i säng varje kväll och inte orkat handarbeta det minsta förrän igårkväll, när jag i alla fall fick lite spunnet på min fantastiska spinnrock. Nu när jag skriver inser jag att jag ju inte berättat om den för er, men det får bli i ett senare inlägg när jag har kort på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar