torsdag 5 december 2013

Tröja och virus

Jag fortsätter blogga sällan och inte fotografera ännu mindre. Jag stickar inte så jätteflitigt heller, utan läser lite mer istället. Och sover.

Ett par mobilbilder har det blivit i alla fall.
Först är det min flättröja, som är färdig, använd ett par dagar och faktiskt känns nästan perfekt:



Sedan är det en ny grytlapp som jag börjat virka som inflyttningsfest till min svåger som ska bli min granne. Jag tänkte göra ett par dubbelsidiga grytlappar med Doctor Mario-virus. Jag börjar med det röda viruset:


8 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk tröja! Blir hur sugen som helst på att göra en själv! Vad är det för mönster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är det här mönstret från Drops: http://www.ravelry.com/patterns/library/122-8-knitted-jumper-with-raglan-sleeves-and-cables-in-nepal, som jag har kortat av och tagit bort kragen på.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Tröjan fick verkligen ett helt annat uttryck som du gjorde den. Jag hade inte sett den potentialen i originalmönstret om jag inte sett din version. Gillart som sagt.

      Radera
  2. Vad fin tröjan blir! Å grytlappen ser spännande ut, verkar roligt med mönstervirkning :)

    SvaraRadera
  3. Jumpern är fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Superfin kofta! Ovanlig med flätorna som går upp mot halsen så, gillar det verkligen. Har fått lite dille på flätor just nu efter ha lärt mig att sticka det.

    SvaraRadera
  5. Tröjan! Wow!! Så himla fin och så fin färg!

    SvaraRadera