tisdag 10 december 2013

Julväst

Nu har jag lagt allt annat åt sidan för att börja på en julväst till palten, att ha när han ska vara finklädd under helgerna. Jag valde mellan några stycken på Ravelry men bestämde mig till sist för ett mönster från Drops: b21-8 "Junior" Vest with V-neck and textured pattern in “Baby Merino”

Jag valde den inte bara för att bebisen på bilden var söt, men kanske var det lite därför.

Jag stickar den i Debbie Bliss Baby Cashmerino, världens mjukaste babygarn, i en fin ljusröd färg som jag hade trefjärdedels nystan kvar av så jag bara behövde köpa ett nytt. Än så länge har jag bara hunnit med resåren, och hittills känns det bra:


Det här blir mitt bidrag till veckans symöte med Husmorsskolans Nya Syförening. Titta in där för att se vad de andra gjort i veckan!

1 kommentar:

  1. Hej! Har mailat dig angående auktionen för Loki men inte fått nåt svar. Tänkte att mina mail kanske fastnad i skräpposten och testar därför att skriva här...

    SvaraRadera