söndag 23 juni 2013

Winter is coming! Och bebisar.

I bloggtorkan har jag ju helt glömt bort babymössan jag frågade er om färgråd till. Till sist gjorde jag inte enligt något av alternativen, utan den blev bara gul och vit. Den blev riktigt söt, förutom att jag sjabblade till hopfästningen av i-corden på baksidan så den blev hemskt klumpig.



Jag stickade den alltså i Gjestal Baby Ull efter det här DROPS-mönstret, och gjorde i-cord runtom istället för en virkad kant. Längst ner på snörena satte jag små garnbollar. Mönstret var verkligen extremt enkelt, man behöver inte ens göra några aviga maskor!

Till det stickade jag sockor i mitt vanliga raggsocksmönster fast med resår längs hela översidan och gula tår:


En kompis stickade ett par sockor i resår till palten när han föddes, och resåren gjorde att de passade nästan hela första året. Det är faktiskt supersmart!

2 kommentarer:

  1. Jättegullig! Jag önskar verkligen att jag hade mer tålamod med stickandet, men jag tycker det är så "krävande" jämfört med virkning, som jag upplever som mycket friare och mer avslappnande. Jag fick strumpstickor och strumpgarn av svärmor i julklapp, men det måste varit en ironisk present för hon var där när jag svor och hade mig när jag skulle få ihop toppen på mössan när jag stickade en efter samma mönster som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Nåjo, du kan ju i alla fall virka något av strumpgarnet.
      Jag tyckte också så i början, men eftersom man kan göra så mycket fler saker med stickning så härdade jag ut och fortsatte och nu går det nästan lika lätt som virkning.

      Radera