fredag 15 mars 2013

Gamla virkningar

Jag har gått igenom gamla bilder i min telefon och upptäckt några som jag missat att blogga om. För det första hade jag bara foton på det ena paret grytlappar som jag gjorde just när palten föddes (jag tror jag hade med mig dem till förlossningen), men nu när jag var hos pappa i vintras såg jag till att ta kort på de andra också:



(Och jag ser vilken sjukt dålig bildkvalitet jag hade tidigare. Heja heja, nya telefonen! (Trots att det är tejp på kameran nu, alltså))

För det andra virkade jag en Leiadocka/skallra till palten på frihand, som blev ganska fin. Jag gjorde en annan senare till en mobil som blev ännu finare, men hon har hängt så länge nu att håret töjts ut till en strut. Vi får se om det blir några foton på den mobilen framöver eller inte.


Hon är virkad i Drops Paris. Munnen är en virkad maska, och ögonen är broderade. Peruken är också gjord separat och fastsydd.



Jag tog några fantastiska bilder på palten när han lekte med henne i somras. De kan vara de finaste bilderna jag har på honom:




1 kommentar:

  1. Asså hallå, hur coolt är det inte med en Leia-docka! Jättefina grytlappar också :)

    SvaraRadera