söndag 23 september 2012

Grönsaksmarknad

Igår när min man spelade rollspel hos en kompis gick jag, palten och min syster (som bor hos oss på helgerna) på två av marknaderna i vår stadsdel. Vi hittade inte så mycket grejer att köpa, min syster köpte en vas och jag ett par Agatha Christie-böcker.

Dessutom köpte jag massor av grönsaker. På Kvibergs marknad har flera lokala kolonilottsinnehavare bord där de säljer sin skörd, och dessutom finns andra grönsaksstånd med mycket fler och finare grönsaker än i matbutikerna, och dessutom mycket billigare. Ett tag brukade jag storhandla där varje helg, men nu var det länge sedan jag hann det. Det är helt klart något jag borde börja med igen.

Vi gick förbi den lokala moskén också. Den ligger i en tråkig industribyggnad, men nu hade de gjort jättefint utanför med massor av blommor:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar