lördag 15 september 2012

Bytardag och magbärning

Efter nazistdemonstrationen igår gick vi till en bekant som ordnade klädbytardag. Det blev veganbullar (som faktiskt var goda) och kaffe och många som ville leka med palten även om hunden som han var mest intresserad av inte var särskilt intresserad tillbaka.

Jag är glad åt att ha bytt bort mycket mer än jag bytte till mig, men fick några grejer som nog kan vara bra. Bäst var ett par skor till palten som vill gå hela tiden nu (om någon håller honom i händerna) och en svart liten kofta till mig.

Jag har trott att palten, som blivit 9 kg nu, började bli för tung för att bära på magen, men det var nog bara Ergo-kopian som inte avlastade nog bra. Nu i helgen har jag istället burit i min Ajlavjo-mei tai, och det har gått hur bra som helst.

Det är ganska skönt att jag inte behöver byta till att bära på rygg ännu, för det känns fortfarande både krångligt och läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar