torsdag 7 juni 2012

Ogräsets klagan

Det har varit fantastiskt väder med både regn och sol, och det mesta på vår odlingslott har börjat komma upp nu. Tyvärr har ogräset växt ännu lite snabbare, så när jag kom dit i fredags var allt täckt som av en grön slöja.


Som tur var hade jag med mig min man, så han kunde hjälpa till att rensa och sedan gå en promenad med palten när han (eller de båda) blev less. På så sätt hann jag inte bara rensa en hel del, utan också plantera ut ett par solrosor och några smultron som jag försått hemma.


Just nu känner jag mig lite tveksam till att ha kvar odlingslotten nästa år. Det är jätteroligt att vara där och jobba, men när den ligger så långt borta (en timmes resväg, med flera byten) så kan jag inte åka dit så ofta som jag vill och borde. Nu blir det bara en gång i veckan, och det känns inte som om det räcker.


Min kompis som jag delar lotten med bor precis bredvid, men hon har ändå inte hunnit vara där så mycket och nu ska hon dessutom snart flytta.
Jag funderar på att ansöka om en lott i ett område här i Bergsjön, men det känns surt att lämna de trevliga lottgrannarna och ge upp så här, efter bara ett år. Dessutom vill jag ju inte lämna min kompis i sticket när vi nu kommit överens om att ha en lott tillsammans, köpt grejer och fixat i ordning allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar