tisdag 5 juni 2012

Det populäraste jag gjort

Det här iphonefodralet fick fler gillan på Facebook än jag fick då jag födde barn.


Fodralet hette Xstitch, kostade 50 kr på Hemtex, och då fick man med nål och tråd i olika färger. Jag provade med bomullstråd jag hade hemma också, men den slets av gummit och gick fort av. Den medföljande tråden var typ i syntet och funkade bra.

Jag använde mig av två gamla sovjetiska bårder som jag hittat på den fantastiska Patternmakercharts.blogspot.com, som scannat in massor av gamla mönsterböcker. Det fanns flera sovjetiska bårder med hammaren och skäran, och jag planerar att använda någon av dem runt en bonad någon dag. Jag måste bara komma på vad jag ska skriva, om jag ska ta "av var och en efter förmåga, till var och en efter behov", något citat av Majakovskij eller något helt annat.

4 kommentarer: