torsdag 3 maj 2012

Stockholmshelg med bröllop men utan kung

I helgen har vi varit i Stockholm för att fira makens kusins bröllop. Bröllopet var fint, maten var god (åh, vad jag älskar potatisgratäng!) och palten charmade hela släkten. Svärmor blev extra glad när hon för första gången lyckades få honom att somna i barnvagnen, genom att gunga liggdelen fram och tillbaka mellan benen.

Förutom allt bröllopande hann vi turista en del också. Från att som tonåring ha varit så rädd för att bli tagen för turist att jag gömde mig på toaletter när jag behövde titta på kartan har jag nu som vuxen omfamnat hela turistgrejen.

Vi gick alltså inte bara och tittade på Stureplan och Drottninggatan, utan var med på kungens födelsedagsfirande också. "Var med" är kanske lite för mycket sagt, vi stod i utkanten av borggården där ingen var ens i närheten av att se någonting av någon kunglig. Däremot såg vi Knut Knutson, från Antikrundan, och det nöjde vi oss med.

Andra som inte såg kungen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar