onsdag 6 april 2016

Timjan med boll

En annan sak som jag bestämt mig för att göra är att inte vara så perfektionistisk med bloggandet. Tidigare har jag inte velat markera något som färdigt på Ravelry innan jag bloggat om det, och inte velat blogga om det förrän jag tagit snygga foton, helst både då de används och liggande platt.
Det gjorde så jag såg ut att ha typ trettio pågående projekt på Ravelry, och att saker han slitas sönder eller försvinna innan de dök upp på bloggen.

Nu ska jag alltså vara lite mindre noga och börja lägga ut sådant som bara finns på mobilbilder eller inte är fotat ur precis alla vinklar, och först ut blir den här mössan som jag stickade efter mönstret Timjan i julas, när min lilla Plätt hade fått med sig en för liten mössa på vår Norrbottensresa:


Jag har stickat en Timjan tidigare så jag hade redan mönstret, och garnet blev Peer Gynt som jag hade med mig eftersom jag höll på med en tröja i det. Garnbollen finns inte med i mönstret, men blev perfekt till mössan.

Det här mönstret älskar jag verkligen, och en sak som är extra fin med det är att mössan blir rätt så töjbar. De lyfta maskorna gör så den dras ihop lite, men man kan blocka ut den rejält även om den verkar pytteliten först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar