fredag 5 april 2013

Renpartaj

Jag var kanske lite förhastad i mitt förra inlägg, för jag håller faktiskt på med ett projekt nu där jag verkligen gillar färgerna jag valt.
Jag stickar ett par vantar i röd-orange och blå-grön, med mönster från Solveigs Vantar som jag fick i julklapp. Det är första gången jag stickat ett så här stort flerfärgsstickningsprojekt, och utom att det knölat sig lite så är jag jättenöjd.


Jag har hunnit längre än på bilden nu, och ska precis ta ihop sista vanten och ge mig på tummarna (och bestämma om jag ska våga sticka en ren på tummen också, eller om det blir för svårt).

Jag hann sticka nästan en hel vante under påskhelgen. Jag, min svärmor och min svägerska satt och stickade i varsitt soffhörn. De gjorde båda jättefina tröjor till palten, och de är helt otroligt duktiga! Om jag jobbar på ordentligt hoppas jag att jag kan bli lika skicklig som min svärmor om 30 år, men då får jag verkligen hårdsticka tror jag.
Hon berättade förresten att hon, trots att hon stickar mycket flerfärgsstickning, aldrig blockar om det inte är något som är fel storlek och behöver sträckas ut. Det var spännande, efter att ha levt i bloggstickningsvärlden ett tag har jag trott att det var ett måste.

1 kommentar:

  1. Wow vad fina! Jag blockar inte allt men min mamma säger alltid att jag ska skölja upp sakerna så de blir mjukare så jag får väl ta mig i kragen och göra det :P

    SvaraRadera