torsdag 8 november 2012

Den trista höstbalkongen

Balkongen behövde verkligen en makeover. Den hanns inte riktigt med i somras, men har trots det varit snäll mot mig och gett mig kryddor, jordgubbar och en fuchsia som bara blommat och blommat.

Nu när november börjat såg den ut så här:





Igår hade jag äntligen en kompledig dag utan några andra planer, och palten ville dessutom gå ut på balkongen hela förmiddagen. (Han vill ofta gärna gå ut dit. Hans moster bor hos oss på helgerna och brukar sitta där och röka, så jag tror att han vill se efter om hon kanske gömmer sig därute.) Jag drog på honom overallen och så fick han sitta på golvet och undersöka tomma krukor medan jag tömde ut blomlådor i tusen sinom tusen kompostpåsar och klippte av de kryddor som fanns kvar, så jag kunde torka dem i köket:


Senare köpte jag ljung och cyklamen dit också, men då hade det blivit för mörkt för att plantera dem så det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar