onsdag 25 januari 2012

Ett drygt dussin

Nu har jag ju en liten bebis som är alldeles fantastisk, men vi bestämde oss redan innan han kom för att inte stanna där. Jag och min man har kommit överens om att skaffa 14 barn.
Baserat på de personer vi har runt omkring oss har vi skapat en teori om att man blir trevligare och (verkar) lyckligare ju fler syskon man har. Vi känner en familj med 10 syskon som alla är helt underbara människor, medan de allra flesta ensambarn i bekantskapskretsen är knepiga på olika sätt (det finns förstås undantag).
Jag var orolig att jag skulle avskräckas efter förlossningen, men frågade faktiskt redan när barnmorskan stod mellan benen på mig och tittade efter bristningar om det skulle ta lika lång tid nästa gång. Hon lovade att det skulle gå snabbare och lättare, så planerna ligger fast.
Dessutom kan vi ju tjäna en förmögenhet i flerbarnstillägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar