torsdag 12 maj 2016

En bra idé som inte fungerade i verkligheten

Jag fortsätter med att publicera gamla projekt som aldrig fotats ordentligt. Här är en bolero som inte bara aldrig fotats, utan som nog faktiskt aldrig burits.


Jag hade problem med mjölkstockning och fick en bröstböld när jag ammade mitt första barn, så när jag var gravid med andra barnet tänkte jag att det skulle vara smart att sy en riktigt varm bolero som kunde värma brösten.

Därför använde jag ett tjockt alpackagarn, Marks & Kattens Alpaca. Jag använde mönstret Anthropologie-Inspired Capelet av Julia Allen, som var ett vanligt och enkelt raglanmönster med hålmönster i ökningarna.

Tyvärr var garnet alldeles för tjockt, boleron blev klumpig och supervarm och kändes inte rimlig att använda inomhus. Dessutom fäller garnet jättemycket, alla kläder man har under blir alldeles blåhåriga.

Jag kommer nog att repa upp den här någon gång och sticka något rimligare istället. Kanske ett par vantar skulle funka bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar