fredag 20 november 2015

En liten restkofta

Den här koftan tänkte jag sticka till min lilla plätt, men hon hade växt ur den innan den var färdig så den kommer att bli en present till någon annan liten nyföding istället.


Koftan är gjord i restgarner. De gula och gröna är Onion Organic Cotton+Merino som är ett mjukt och trevligt garn med fina små färgskiftningar som jag har stickat en hel del i förut. Det vita är mer speciellt för det är mitt handspunna garn, det första jag spann på spinnrock och ganska så ojämnt och "klumpigt".


Mönstret är Basic Yoke Baby Cardigan av Duffy Stephens, men jag har lagt till prickarna och ränderna själv. För att få prickarna att synas lite extra utan att behöva sticka med två färger på avigsidan så tog jag med dem till nästa varv som lyfta maskor, och det blev jag väldigt nöjd med.
Jag minskade lite innan resåren i midjan även om inte mönstret sa det, för det tycker jag är gulligt på koftor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar