tisdag 13 januari 2015

Kan man få för många bebiskoftor?

 Det har blivit hemskt många bebiskoftor nu, men det här är nog den sista på ett tag:


Mönstret är Bluebell Cardigan av Schneckenstrick. Ett gratis standardmönster för en raglankofta, som jag ändrade en del. Jag stickade kanterna i mossstickning och gjorde knappar hela vägen istället för bara en högst upp.

Koftan passade perfekt från hemfärden från BB och ungefär en månad framåt.


Jag använde ett mångfärgat garn som jag köpte när vi var i Tyskland (men som jag sedan sett på flera ställen här i Sverige): Lang Mille Colori Baby. Färgväxlingarna i det är perfekta för ränder i en babykofta och det var härligt mjukt, gosigt och lagom varmt. Det grå garnet är Drops Baby Merino, och det kändes ganska så likt till kvaliteten.

Koftan har klarat flera spyor och ett par tvättar innan den packades undan för nästa barns första tid.

Det här blir mitt inlägg till veckans symöte med Husmorsskolans Nya Syförening, titta in där för att se vad de andra har gjort.

5 kommentarer:

  1. Det är ju så roligt att fixa till småttingar , går ju så fort , synd bara att dom växer ur dom i raketfart .. Bara göra fler och större .

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Bra att ha ett lager med hemstickat :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk liten kofta! Fina färger. Och vilken fantastisk liten människa i den!

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig kofta, ljuvligt barn.

    SvaraRadera