söndag 28 juli 2013

Snyggare och bättre

Min man har köpt en ny kamera, så nu blir mitt nya projekt att ersätta mina sjabbiga mobilbilder med snyggare foton på mina stickningar och virkningar.
När jag tittar runt på Ravelry och bloggar så är fotokvaliteten ofta faktiskt helt avgörande för om ett projekt ser snyggt ut eller inte. Något kan vara jättevälgjort och kreativt, men om det bara finns ett litet mobilfoto med tusen grejer i bakgrunden och konstiga färginställningar så har jag svårt att se hur fint det egentligen är.

Vi var ute hos min mamma ett par dagar nu i veckan, så då fotograferade jag de virkade grytlapparna jag gett till henne i julklapp förra året:
 



Man kan jämföra med den gamla bilden på grytlapparna, där färgerna inte stämmer alls:


Jag ändrade bakgrunden på bloggen nu också, och insåg att jag var tvungen att korrigera min bloggbeskrivning nu när jag gått ner mig i stickningsträsket.
När jag gjorde det så tänkte jag på hur länge sedan det var sedan jag skrev något om något alls förutom handarbete här på bloggen, men jag lovar att det kommer. Jag filar lite på ett inlägg om varför jag är emot miljörörelsen, till exempel.

1 kommentar:

  1. Ja visst är det roligt med en redig kamera! Nu ser jag verkligen hur fina dina grytlappar är! :) Ser fram emot ditt inlägg om miljörörelsen, låter spännande!

    SvaraRadera