tisdag 11 december 2012

Dvärg och planer

Nu innan jul är det svårt att skriva om vad jag håller på med utan risk att någon klappmottagare läser det. En present tror jag i alla fall jag kan avslöja:

Jag broderar korsstygn på en tygkasse igen. Den här gången är kassen svart och jag broderar mintgröna dvärgar, och jag håller tummarna för att allt hinner bli klart till jul.
En fördel med att brodera på en kasse är förresten att man kan ha garn och mönster inuti den, så behöver man inte släpa runt på extrapåsar för materialet.


Samtidigt planerar jag för tusen olika projekt. Det jag är mest sugen på idag är att virka en sittpuff till vardagsrummet, baserad på Pickles Granny's Baby, men med förvaring för gästsängkläder inuti.

Titta in hos Husmorsskolans Nya Syförening också för att se vad de andra där gjort i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar